تحولات لبنان و فلسطین

کیفرخواستی که ادعا می‌کند گروه گولن یک توطئه ارعاب و اخاذی گسترده را سازماندهی کرده از سوی یکی از دادگاه‌های غرب ترکیه تایید شد.

 گولنیست ها به "توطئه تهدید و اخاذی گسترده" از مقام‌ها متهم شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، این کیفرخواست که توسط دفتر دادستانی کل استان عشاق تنظیم شده مدعی است گروه گولن که گفته می‌شود در کودتای نافرجام 15 ژوئیه ترکیه دخیل بوده فیلم‌ها و صوت‌هایی را از مقامات عالی رتبه ضبط و ثبت کرده تا آن‌ها را تهدید و از آن‌ها اخاذی کند.

به گزارش روزنامه دیلی صباح،در این کیفرخواست آمده است: دادستان‌های استان عشاق تحقیق گسترده‌ای را در خصوص منبع مالی این گروه که برای جمع آوری اطلاعات مربوط به سیاستمداران، کارمندان دولتی، چهره‌های رسانه‌ای و افسران ارشد ارتش در واحدهای اطلاعاتی پلیس نفوذ کرده‌اند، به راه انداخته‌اند. اعضای گروه گولن همچنین به واحدهای اطلاعاتی پلیس نفوذ کردند تا اگر تحقیقات علیه اعضایشان به راه افتاد، از قبل به آن‌ها اطلاع دهند.

در ادامه این کیفرخواست آمده است: در نتیجه گروه گولن نه تنها فرصت‌های دفاعی بلکه فرصت‌های هجومی نیز به دست آورد. این گروه از تمامی تاسیسات این واحدهای اطلاعاتی استفاده کرد و اطلاعاتی موثق و مطمئنی را بدست آورد.

گروه گولن آرشیو وسیعی از فیلم‌ها و صوت‌های ضبط شده، عکس، اسناد و حتی نوشته‌های شخصی دارد که از آنها برای تهدید و اخاذی از دشمنان و اهدافش از جمله سیاستمداران، روزنامه‌نگاران، خلافکاران، کارمندان دولتی، اساتید و سربازان استفاده کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.